نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

فن برج خنک کننده

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

فن برج خنک کننده
125
07/09/2020
rayan

فن برج خنک کننده

برای به جریان افتادن هوا در کولینگ تاور از فن برج خنک کننده استفاده میشود .این فن هوا را در داخل برج به گردش درمیاورد و هوا از روی پکینگ ها عبور میکند و این کار سبب متعادل شدن دمای آب داخل برج خنک کننده میشود پس فن کولینگ تاور یک قطعه ضروری و مهم برای انجام عملیات خنک سازی آب  و بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

معمولا داخل کولینگ تاور همیشه مرطوب و محیطی است که دارای خاصیت قلیایی یا اسیدی است و یا حتی در محوطه ای قرار دارد که وجود گرد و خاک زیاد است به همین دلیل اگر جنس فن کولینگ تاور متناسب این محیط نباشد عمر کوتاهی خواهد داشت و زود به زود فرسوده و خورده  میشود پس باید جنس فن با جنس و نوع برج خنک کننده کاملا هماهنگ باشد تا عمر بیشتری داشته باشد و به صرفه باشد جنس پره ها فایبر گلاس مرغوب میتواند کاملا در این محیطها مقاوم باشد  در غیر اینصورت  راندمان فن برج خنک کننده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که منجر به بروز چندین مشکل در برج خنک کننده مانند خنک کننده نادرست ، عدم حفظ دمای آب و یا خنک کردن با مصرف انرژی بسیار زیاد می شود. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است راندمان کولینگ تاور را کاهش دهد عدم تنظیم درست زاویه نصب فن برج می باشد برای بالا بردن راندمان فن ها باید استاندارهای خاصی از جمله زاویه نصب,جنس ,اندازه و وزن فن رعایت شود

عملکرد درست فن ها در برج خنک کننده باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در حدود 20 تا 40٪ می شود.

 فن برج خنک کننده
فن برج خنک کننده

در عین حال بالا بودن بیش از حد سرعت فن و نیز جریان هوای تولید شده توسط پره ها و بلید ها در کولینگ تاور، موجب تبخیر بیش از حد و مصرف بالای آب می شود.باید توجه داشت که بدلیل سرعت دورانی بالای فن و نیز قطر نسبتا زیاد پره و بلید در کولینگ تاور صنعتی، هر گونه مشکل در سیستم فن و ماشینری، می تواند به شکسته شدن پره ها و صدمات جدی انجامیده و حتی موجب خطرات جانی برای پرسنل حاضر در محوطه شود.
یکی از موارد بسیار مهم در کولینگ تاور، حد مجاز سرعت خطی لبه پره فن است. در مراجع مختلف حداکثر سرعت خطی لبه بلید برج خنک کننده را بین 50 الی 60 متر بر ثانیه در نظر گرفته اند. باید توجه داشت که سرعت خطی لبه پره، از حاصلضرب سرعت دورانی فن کولینگ تاور در قطر فن بدست می آید.

در صورتی که سرعت خطی نوک پره از 60 متر بر ثانیه بیشتر شود، علاوه بر ارتعاشات فراوان و عدم بالانس، جریان گردابی ایجاد شده در فاصله نوک پره تا لبه فن استک کولینگ تاور، موجب کاهش راندمان هوا دهی می گردد.

باید توجه داشت که سرعت خطی بالای 60 متر بر ثانیه در لبه بلید فن، در استاندارد CTI نیز پذیرفته شده نیست.

فن ها باید دارای زاویه مناسب باشند تا هوا را از قسمت پایین به بالا هدایت کنند در صورتی که زاویه پروانه ها کم باشد جریان هوا کم می شود بنابراین هوای کمی از روی پکینگها عبور می کند و اگر زاویه پروانه ها زیاد باشد میزان هوا بسیار زیاد می شود و هوای زیادی از روی پکینگها عبور می کند که موجب می شود امپر زیادی بکشد و همچنین باعث می شود آب از قسمت بالای برج خنک کننده خارج شود و قطرات آب سرازیر شوند به بیرون و مکش به شدت افزایش پیدا می کند.
۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹
مطالعه کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *