نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

قطعات برج خنک کننده

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

قطعات برج خنک کننده
675
11/06/2022
rayan

قطعات برج خنک کننده

مانند هر دستگاه دیگری جهت کارکرد صحیح و بهینه و عمر طولانی گاهی نیاز به تعویض قطعات برج خنک کننده  ‌است و ممکن است بسته به نوع نیاز مصرف کننده و محیط نصب و نوع گولینگ تاور , برج خنک کن نیاز به تجهیزات و قطعات متفاوت داشته باشد. قطعات برج خنک کننده شامل : پکینگ کولینگ تاور،  گیربکس برج خنک کن ،  فن کولینگ تاور ،  شفت برج خنک کن ،  الکتروموتور برج خنک کن ،  قطره گیر کولینگ تاور ،  پمپ برج  لوور کولینگ تاور،    اینورتر برج خنک کننده  ،  کاهنده دور،  حوضچه ، نازل ها و آب پخش کن از ملزومات و قطعات برج خنک کننده می باشند. هر کدام از قطعات برج خنک کننده باید بر اساس استاندارد و جنس مناسب  طراحی و ساخته شوند در غیر اینصورت مصرف کننده هزینه زیادی را باید متحمل شود.

در انتخاب قطعات فلزی برج خنک کننده نیز باید بسیار دقت کرد

در این مقاله توضیحات مختصری درباره هر کدام از قطعات برج خنک کننده را به شما ارائه می دهیم: پکینگ برج خنک کننده : یکی از قطعات خیلی مهم و اساسی برج ها پکینگ برج خنک کننده می باشد . کار این قطعه تامین سطح مورد نیاز برای تبادل جرم و انتقال حرارت از آب به هوا می باشد.به حداکثر رساندن عملکرد دمایی برج خنک کننده از جمله مهترین هدف طراحی پکینگ های ورقه ای بوده است.
قطعات برج خنک کننده
قطعات برج خنک کننده
گیربکس برج خنک کن : از گیربکس برای  کاهش دور برج و انتقال آن به  فن برج خنک کننده استفاده می شود.گیربکس کاهنده دور برج خنک کننده می باشد. برج های خنک کن در بیشتر مواقع   با سر صدا و لرزش بسیار زیادی کار میکنند  و این لرزش ها سبب فرسودگی و در نتیجه هزینه نگهداری بالا می شود .برای جلوگیری از لرزش و صدا و هزینه اضافی در نگهداری برج ها از این قطعه استفاده می شود الکتروموتور برج خنک کننده : الکتروموتور  باعث چرخیدن پروانه برج خنک کننده می شود و این کار را با تبدیل انرژی الکتریکی  به انرژی دورانی انجام می دهد. الکتروموتور یکی از اصلی ترین قطعات برج خنک کننده می باشد  و  باید کاملا عایق باشد و در مقابل نور خورشید و شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم باشد. لوور کولینگ تاور : هوای ورودی به داخل برج خنک کننده را صفحات لوور هدایت می کنند. لوور از جنس ورق های فایبرگلاس و مقاوم در  برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شده هستند و بدون نیاز به نگهداری خاص و تعمیر, عمر طولانی خواند داشت . لوور ها با کاهش حداکثر جریان هوا به برج خنک کننده، باعث کاهش پراکندگی می شود. حوضچه برج خنک کن حوضچه برج خنک کن قطعه ای  از برج خنک کننده است که آب سرد در آن جمع میشود و در بخش زیرین برج خنک کننده قرار دارد و  به منظور خنک کردن دستگاه و ماشین آلات ,آب سرد از این قسمت  مکش شده و به طرف مبدل ها، ارسال می شود حوضچه ها اغلب یک چاهک برای تخلیه آب خنک دارند فن برج خنک کننده : فن برج خنک کننده یکی از قطعات برج خنک کننده می باشد که با دوران سبب به جریان انداختن هوا درون برج خنک کننده می شود ، پروانه می تواند به شکل  محوری و یا سانتریفیوژ باشد. این قطعه جهت ایجاد جریان هوا با دبی و فشار استاتیکی مشخص در درون دستگاه برج خنک کننده به کار می رود.
قطعات فلزی برج خنک کننده
قطعات فلزی برج خنک کننده
اینورتر برج خنک کننده  قطعه ای مهم جهت کاهنده دور کولینگ تاور و صرفه جویی در مصرف برق می باشد و این قطعه برج خنک کننده از وارد شدن شوک به موتور برج خنک کننده در زمان روشن شدن جلوگیری میکند.از دیگر وظایف مهم اینورتر کنترل دمای خروجی نیز می باشد قطره گیر برج خنک کننده برای جلوگیری از خروج قطرات آب از کولینگ تاوراز قطره گیر برج خنک کننده  استفاده می شود .قطره گیرمانع پخش شدن قطرات آب در برج خنک کننده می شود . قطره گیر توسط کاهش سرعت حرکت قطره های آب ، از خروج آنها از برج جلوگیری می کند.باید در انتخاب قطره گیر مناسب دقت شود چرا که قطره گیر مناسب تاثیر زیادی در صرفه جویی در مصرف آب دارد . شفت برج خنک کننده
 شفت  یا  (محور گردان)   نیرو را از موتور به جعبه دنده کاهنده انتقال می دهد این بخش به شکل یک میله استوانه‌ای شکل بوده که جریان نیروها را از بالا و پایین این سیستم انتقال می‌دهد.جنس این قطعه برج خنک کننده باید در برابر خوردگی ,پوسیدگی,اکسید شدن مقاومت بسیار بالایی داشته باشد در غیر این صورت هزینه زیادی را به کاربر تحمیل می کند.
نازل برج خنک کننده:نازل  یک قطعه از قطعات برج خنک کننده است که آب گرم ورودی به برج را به روی پکینگ ها اسپری میکند ،  توزیع آب باید به شکل الگوی یکنواخت و بدون ایجاد فضای خالی انجام شود و باید  زمان استفاده از نازل ها  مطمئن شوید که آب گرم روی تمام سطوح پکینگ پاشیده می شود و تمام سطوح را خیس می کند.پمپ برج حنک کن انتخاب درست پمپ برج خنک کننده بسیار مهم می باشد زیرا در صورت انتخاب نادرست و رعایت نکردن اصول لوله کشی مشکلات زیادی را به همراه می آورد.قطعات برج خنک کننده ای که در بالا معرفی کرده ایم جزو ملزومات کولینگ تاور می باشد و دقت در انتخاب و جنس آنها بسیار مهم است چرا که هزینه نگهداری را کاهش و عمر برج را افزایش می دهند.برای تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹مطالب مفید : برج خنک کننده جریان مکانیکی محاسبه ظرفیت برج خنک کننده نرم افزار محاسبه برج خنک کننده برج خنک کننده فایبر گلاس مکعبی جهت خرید  با نیکان تهویه تمس بگیرید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *