نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

نصب برج خنک کننده

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

نصب برج خنک کننده
213
10/12/2019
rayan

نصب برج خنک کننده

طریقه و نحوه نصب برج خنک کننده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید سطحی از آن گذشت چرا که اگر موارد لازم و پیشگیری های ضروی در برپایی برج خنک کننده در نظر گرفته نشود ممکن است در آخر هزینه زیادی را برای کاربر به بار آورد.

شرکت نیکان تهویه, تحویل فوری برج خنک کننده همراه با نصب در محل 

گزینه هایی که باید در هنگام  برپایی برج های خنک کننده به آنها دقت شود نحوه و درستی اتصال قطعات برج خنک کننده ,اطمینان از کارکرد صحیح قطعات باهم و محل نصب مناسب و راه اندازس و تست است.اگر اتصال قطعات به خوبی انجام نگیرد علاوه بر اینکه ممکن است قطعاتی مانند بویلر ، کوره ، چیلر ، ترانس و غیره آسیب جدی ببینند و منجر به خرابی کل برج خنک شوند بلکه به احتمال زیاد کل مجموعه صنعتی و یا کارخانه و یا ساختمانی که از برج خنک کننده استفاده میکنند نیز دچار مشکل شود و خسارات زیادی را به کاربر وارد نماید از این رو نصب برج خنک کننده  به همان اندازه دارای اهمیت است که هر کدام از قطعات در برج خنک کننده اهمیت دارند بنابراین در هنگام نصب حتما از مهندسان کارآزموده و مجرب استفاده نمایید.

مونتاژ برج خنک کننده به چند شکل انجام می شود، مونتاژ در کارخانه ، مونتاژ در محل کاربر و نصب و مونتاژ به صورت ترکیب از این دو

حال به توضیح مواردی که در هنگام نصب کولینگ تاور باید در نظر گرفته شود می پردازیم:

محل نصب برج خنک کننده

مکان برج خنک کننده (فندانسیون)  باید در فضایی باز باشد تا در معرض جریان آزاد هوا قرار گیرد. معمولا برج خنک کننده در بالاترین قسمت تاسیسات  قرار میگیرد و اگر برج خنک کننده چیلر باشد عموما بر روی پشت بام برج ها و ساختمان ها قرار میگیرد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم برج خنک کننده  باید در معرض  جریان هوا باشد  به همین دلیل همیشه در بالاترین مکان و حتی پشت بام قرار میگیرد تا هوای بدون آلایندگی در اطراف کولینگ تاور در جریان باشد هوای خروجی برج خنک کننده معمولا اشباع یا بسیار مرطوب است به همین دلیل باید هوای خروجی برج خنک کننده به محیط آزاد بیرون مستقیما هدایت شود تا آسیب هایی از جمله خوردگی و پوسیدگی ناشی از بخارات اشباع گرم بر روی تجهیزات دیگر اثری نگذارد .از نکات بسیار مهم دیگر در برپایی کولینگ تاور تراز بودن جاییست که برج خنک کننده در آنجا قرار میگیرد اگر صاف و تراز نباشد هم باعث اشکال در پاشش نازل های برج خنک کننده میشود و هم باعث ایجاد ارتعاشات شدید در موتور میشود در نتیجه آب ورودی با شدت بیشتری بر روی بلبرینگ های فن وارد میشود و باعث آسیب به قطعات می شود و عمر برج خنک کننده کوتاه میشود و راندمان کولینگ تاور نیز کم میشود. از طرفی همین موضوع سبب افزایش شدت دسیبل صدای برج خنک کننده می گردد .

Installation of cooling tower
محل نصب برج خنک کننده

مواردی که در نصب برج خنک کننده باید دقت کرد

ابتدا از سالم بودن تک تک قطعات مطمئن شوید

همه قطعات رو با لیستی که شرکت سازنده ارایه داده چک کنید

از تراز بودن فنداسیون و جایی که برج در آن نصب می شود مطمئن شوید .

مطمئن شوید مکانی که تجهیزات را نصب میکنید تحمل وزن برج خنک کننده را دارد زیرا هنگام ورود آب به درون برج وزن آن به شدت افزایش یافته و همین امر باعث میشود تا برج خنک کننده سنگین شود

کولینگ تاور باید با فاصله از منابع حرارتی یا آلوده کننده نظیر دودکش ها قرار گیرد

سیر سرریز برج باید به مسیر تخلیه آن متصل شده و هیچ شیری نباید در سر راه آن قرار داده شود

جهت تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

نکات مهم  نصب کولینگ تاور:

از تمیز بودن لوله های آب پخش کن برج خنک کننده اطمینان حاصل کنید تا گرفتگی سوراخها پیش نیاید . هنگام نصب لوله ها روی آب پخش کن دقت کنید که پیچ های تنظیم دقیق بسته شوند ، باید لوله ها برج خنک کننده کاملاً در مرکز قرار گیرند.

تحویل فوری برج خنک کننده
تحویل فوری برج خنک کننده

در زمان نصب  ممکن است رسوب و لجن  جلوی چرخش آب پخش کن را بگیرد .در صورتیکه حرکت آب پخش کن کند شود یا بایستد با وجودی که مقدار آب در گردش تغییر نکرده باشد ، کلگی آب پخش کن را برای تمیز کردن و چک کردن باز کنید .زمانی که دوباره کلگی آب پخش کن را می بندید مطمئن شوید که آب داخل بلبرینگ ها نرود و با گریس ضد خوردگی پوشیده شده باشد.

جهت تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

مطالب مفید :

فروش برج خنک کننده

کاتالوگ برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدور

برج خنک کننده مدار باز و بسته

قطعات برج خنک کننده

محاسبه ظرفیت کولینگ تاور

الکتروموتور 

برج خنک کننده

لوور 

فن 

پکینگ 

گیربکس 

قطره گیر برج خنک کننده

شفت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *