نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده
85
29/01/2020
rayan

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده

سیستم گردش آب و هوا در انواع  برج های خنک کننده با هم متفاوت است . ما انواع روش های تماس آب با هوا درون برج های  خنک کننده  مختلف اعم از برج خنک کننده جریان مخالف با برج خنک کننده جریان متقاطع ، برج خنک کننده مدار باز با برج خنک کننده مداربسته، برج خنک کننده گرد با برج خنک کننده مکعبی  در این مقاله توضیح میدهیم

در برج خنک کننده مدار باز یا تماس مستقیم ، تماس بین دو سیال آب و هوا به منظور تبخیر ذرات آب و گرفتن گرما از آب و انتقال این گرما به محیط (هوا) می باشد.
در این انتقال گرما آب با عمل تبخیر گرما از دست داده و این بخارات متساعد شده در هوا ادغام و به نحوی هوا در این فرآیند رطوبت زنی می شود .
حال برج خنک کننده بر اساس نوع تماس و زاویه تماس بین آّب و هوای محیط به دو دسته کلی برج خنک کننده جریان مخالف و برج خنک کننده جریان متقاطع تقسیم می شود.
در برج خنک کننده جریان متقاطع یا کراس فلو جریان هوا از لوور (کرکره ورودی هوا) که در دو طرف برج خنک کننده به صورت سرتاسری قرار گرفته است وارد مجموعه می شود و تمامی هوای تازه محیط به صورت جریان افقی (کراس) در هر قسمت در تماس با سطح انتقال حرارت (پکینگ مدیا) و آب قرار می گیرد.
حال آن که در برج خنک کننده جریان مخالف یا کانترفلو جریان هوا از لوور ها ( کرکره ها ورودی هوا ) در هر چهار طرف برج خنک کننده از قسمت انتهایی پنل یا دیواره بالای تشتک وارد برج خنک کننده می شود و در جریان عمودی (کانتر) و روبه بالا در قسمت سطوح انتقال قدرت یا پکینگ مدیا در تماس با آبی که در جریانی ثقلی در حال ریزش است ، قرار می گیرد

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده
سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده

 

مقایسه سیستم سرمایشی برج خنک کننده جریان مخالف و برج خنک کننده جریان متقاطع
1-سیستم پاشش آب: سیستم پاشش آب در برج خنک کننده جریان مخالف سیستم اسپری آب با نازل ها ی مربع پاش می باشد و آب به صورت قطرات بسیار ریز درآمده و در تماس با هوا قرار می گیرد. حال آنکه در سیستم های سرمایشی جریان متقاطع آب از نازل های اوریفیس به صورت قطره پاش و دایره ای شکل روی سطوح خنک کننده پاشش می کند. این پاشش دایره ای شکل موجب ایجاد فضاهای پرت و خالی به نام وید اسپیس (void space) می گردد که این فضا ها باعث افت راندمان در سیستم های برج ها جریان متقاطع می شود .

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده
سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده

2-اندازه برج خنک کننده : به دلایل مذکور بالا که اعلام شد و به منظور جبران کمبود فضای مفید سطح تماس در برج خنک کننده جریان متقاطع ابعاد این برج ها در مقایسه با سیستم های کانتر فلو بزرگتر می باشد .
3-سیستم هوادهی : در برج خنک کننده کانترفلو عموما طراحی برج خنک کننده به صورت تک سلول (شامل یک فن و یک موتور) می باشد . حال آنکه در برج خنک کننده جریان متقاطع به دلیل ابعاد مستطیلی شکل سازه برج خنک کننده معمولا به صورت دو یا چند سلول ماژول (به هم پیوسته ) می باشد. این چند سلولی بودن موجب استلزام استفاده حداقل یک دیوایدر (دیوار جدا کننده) بین دو سلول به منظور جلوگیری از بایپس یا برگشت هوا از کانال فن دیگر می باشد. حتی این دیوایدر نمی تواند موجب جلوگیری از برگشت هوا به کانال فن دیگر به صورت کامل شود .

4-کاهش راندمان موتور و افزایش مصرف برق دلیل چند سلولی بودن : در برج خنک کننده چند سلولی عموما توان مورد نیاز برای هوادهی فن ها از توان مورد نیاز برای تامین هوادهی فن برج خنک کننده تک سلولی بیشتر می باشد . این افزایش توان مصرفی موتور به دلیل کاهش راندمان موتور با توجه به این موضوع که راندمان برآیند توان دو موتور سری از ضرب راندمان های هردو محاسبه می شود که این موضوع به وضوح نشانگر کاهش راندمان در سیستم انتقال قدرت چند سلولی می باشد و این موضوع با افزایش توان قابل رفع می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خنک کاری آب درون برج های خنک کننده مختلف و در حقیقت طراحی ظرفیت برج خنک کننده با کارشناسان نیکان تهویه تماس بگیرید. طراحی برج خنک کننده علیرغم سادگی یکی از مهمترین پارامتر ها در آینده و بمنظور خنک کاری دقیق سیستم ها می باشد . چنانچه خنک کاری سیستم ها بصورت دقیق انجام نگیرد قطعا مشکلات عدیده ای برای سیستم ها و تجهیزات تولیدی در آینده اتفاق خواهد افتاد و ضرر هنگفتی به خط تولید خواهد خورد .۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹ نیکان تهویه

مطالب مفید :

خرید برج خنک کننده

فروش برج خنک کننده 

قیمت برج خنک کننده

نصب برج خنک کننده

فروش برج خنک کننده

کاتالوگ برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدور

برج خنک کننده مدار باز و بسته

قطعات برج خنک کننده

محاسبه ظرفیت کولینگ تاور

الکتروموتور 

برج خنک کننده

لوور 

فن 

پکینگ 

گیربکس 

قطره گیر برج خنک کننده

شفت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *