نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

برج خنک کننده اتمسفری

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

برج خنک کننده اتمسفری
124
16/02/2020
rayan

برج خنک کننده اتمسفری

در علم ترمودینامیکی کولینگ تاور یک عامل دفع کننده گرما می باشد . برج خنک کننده گرمای دفع شده را به اتمسفر محیط اقلیمی انتقال می دهد به همین دلیل به برج خنک کننده اتمسفری (Atmospheric Cooling Tower) نیز معروف می باشد . در بسیاری از نیروگاه های قدیمی این نوع برج های خنک کننده با اشکال هذلولی و با ساختار بتنی مشاهده می شود .

انواع برج خنک کننده به لحاظ دسته بندی انواع سیستم های هوادهی :

1-برج خنک کننده با جریان هوای آزاد (اتمسفریک)
2-برج خنک کننده با جریان هوای اجباری ( شامل سیستم هوادهی فن )

برج خنک کننده اتمسفری بدون پروانه است  و هوا در آن به صورت طبیعی جریان دارد و از هیچ قطعه مکانیکی برای به جریان درآوردن هوا استفاده نمی کند . کولینگ تاور اتمسفریک با نام کولینگ تاور بدون فن یا برج خنک کننده جریان طبیعی نیز نامیده می شود.  کولینگ تاور اتمسفری در ظرفیتهای متنوع ساخته میشوند  و چون با استفاده از اسپری تحت فشار آب جریان طبیعی هوا را ایجاد میکنند ، این نوع برج خنک کننده به دلیل عدم استفاده از الکتروموتور ، سیستم انتقال قدرت و پروانه ، ارزان تر از برج های خنک کننده معمولی می باشد.

 

نحوه عملکرد برج خنک کننده اتمسفری

جنس سازه برج خنک کننده اتمسفری می تواند  فلز ، بتون و یا فایبرگلاس باشد. در این کولینگ تاور فقط سیستم توزیع آب مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از نازل برج خنک کننده و اسپری پر فشار آب جریان هوا درون برج القا می شود. مسیر هوا بستگی به مسیر اسپری آب دارد و می تواند هم به سمت بالا و هم به سمت پایین باشد.

 

برج خنک کننده اتمسفری
برج خنک کننده اتمسفری

همانطور که در تصویر مشخص است آب گرم از قسمت فوقانی وارد برج خنک کن شده و با فشار از طریق نازل به سمت پایین اسپری می شود. همزمان هوا نیز به همراه اثر جت پاشش آب از قسمت فوقانی وارد شده و به سمت پایین حرکت می کند و از قسمت های کنار خارج می شود. در این برج خنک کننده به دلیل ارتفاع بلند فرصت تماس میان آب و هوا به وجود آمده و انتقال جرم و حرارت صورت می پذیرد و آب خنک می شود. ولی عملکردکولینگ تاور اتمسفری تحت تأثیر وزش باد قرار دارد و در صورت تغییر عوامل جوی عملکرد آن متغیر خواهد بود. بنابراین در واحد های صنعتی که نیاز به عملکرد دقیق و مطمئن برج خنک کننده می باشد کولینگ تاور اتمسفری کوچک پیشنهاد نمی گردد. در مجموع دلیل استفاده از این نوع برج خنک کننده ارزان بودن و عدم مصرف برق می باشد.

مزایای برج خنک کننده اتمسفری :

از هیچ قطعه مکانیکی برای به جریان انداختن هوا استفاده نمی کند

ارزان است

برق مصرف نمی کند

مطالب مفید :

سیستم گردش آب و هوا در برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

فروش برج خنک کننده 

قیمت برج خنک کننده

نصب برج خنک کننده

فروش برج خنک کننده

کاتالوگ برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدور

برج خنک کننده مدار باز و بسته

قطعات برج خنک کننده

محاسبه ظرفیت کولینگ تاور

الکتروموتور 

برج خنک کننده

لوور 

فن 

پکینگ 

گیربکس 

قطره گیر برج خنک کننده

شفت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *