نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

برج خنک کننده جریان مکانیکی

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

برج خنک کننده جریان مکانیکی
287
01/03/2020
rayan

برج خنک کننده جریان مکانیکی

انتخاب بین انواع متفاوت از برجهای خنک کننده به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین عوامل شرایط اقلیمی، اقتصادی و آب و هوایی می باشد
برج خنک کننده جریان مکانیکی که به آن ها برجهای خنک کننده با کشش مکانیکی هوا  نیز گفته می شود به این صورت کار می کنند که در آن هوا به وسیله یک یا چند فن به جریان می افتد به طریقی که در ژنراتورهای بخار ،باد بزنها که از نوع کشش اجباری هستند در سطح زیرین جهت راندن هوا بداخل برج نصب شده اند .از لحاظ تئوری این نوع برج ترجیح داده می شود ،زیرا فن با هوای خنک کننده کار می کنند و به همین دلیل نیروی کمتری را تلف می کنند. این نوع از برج های خنک کننده در شرایط مختلف جوی عملکرد مطمئنی دارند ، به دلیل وجود فن در این نوع برج خنک کننده می توان میزان دبی هوا در برج خنک کننده را تغییر داد و شرایط جوی و بار حرارتی را خنثی نمود. اگر فن در ناحیه خروج هوا قرار گیرد برج خنک کننده جریان مکانیکی القایی نامیده شده و اگر فن در ناحیه ورودی قرار گیرد برج خنک کننده جریان مکانیکی اجباری نامیده می شود.

عملکرد برج خنک کننده جریان مکانیکی

در شرایط آب وهوایی که رطوبت بسیار پائین است برجهای خنک کننده با کشش مکانیکی بطور بهینه عمل می کنند و به همین دلیل بسیار اقتصادی تر خواهند بود . برای واحدهای کوچک صنعتی بدون شک برجهای کشش مکانیکی ارزانتر از برجهای کشش طبیعی است ، اما در مورد واحدهای صنعتی بزرگ   استفاده از برجهای جریان مکانیکی هزینه توان مورد نیاز فن برج خنک کننده می بایست مورد بررسی قرار گیرد . یکی از اشکالات کاربرد برجهای کشش مکانیکی تخلیه ذرات پخش شده از برج در ارتفاع کم می باشد که ممکن است این ذرات بداخل ورودی های هوا کشیده شوند . این برگشت مجدد ذرات می تواند سبب نزول ذرات و بدی عملکرد مجموعه بزرگی از تجهیزات سلولهای برجهای کشش مکانیکی گردد .بعلاوه اگر ذرات بطرف زمین کشیده شوند ممکن است اطراف برج مه آلود شود

برج خنک کننده جریان مکانیکی
برج خنک کننده جریان مکانیکی

این نوع برج خنک کننده نسبت به برج خنک کننده جریان طبیعی دارای سازه کوچکتری است و عملکرد پایدارتری در مقابل تغییرات جوی دارد. این برج خنک کننده از الکتروموتور برای به حرکت درآوردن فن استفاده می کند و برخلاف برج خنک کننده جریان طبیعی برق مصرف می کند. استفاده از برج های خنک کن جریان مکانیکی با پیشرفت تکنولوژی ساخت الکتروموتور ها و پروانه ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفت و امروزه اکثر برج های خنک کننده ساخته شده از نوع جریان مکانیکی می باشند.

برج خنک کننده جریان طبیعی
برج خنک کننده جریان طبیعی

مزایای برجهای خنک کننده با کشش مکانیکی:

راندمان و عملکرد بالا

سازه بسیار کوچک

پایداری نسبت به شرایط آب و هوایی
اشغال فضای کم

قطعات برج خنک کننده مکانیکی :

الکتروموتور
پروانه
قطره گیر
پکینگ
سیستم توزیع آب
سازه
حوضچه آب

مجموعه صنعتی نیکان تهویه در زمینه تولید برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است.شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده فایبر گلاس و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می گردد.

برای تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *