نیکان تهویه

نیکان تهویه

فروش انواع برج خنک کننده

شماره تماس با دفتر

۰۲۱55821381

آدرس دفتر ما

تهران، انتهای بزرگراه نواب

برج خنک کن خشک غیر مستقیم

دسته بندی مقالات

تهران، انتهای بزرگراه نواب نازی آباد

09120751539

شنبه تا پنج شنبه 9 تا 17

برج خنک کن خشک غیر مستقیم
116
16/12/2021
rayan

برج خنک کننده خشک غیر مستقیم

یک سیستم برج خنک کن خشک غیر مستقیم با استفاده از کندانسور و مبدل های حرارتی خنک شده با هوا مشخص می شود.

سیستم برج خنک کن خشک غیر مستقیم  از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

کندانسور (نوع سطحی یا اسپری)،
پمپ های گردش آب خنک کننده و توربین های بازیابی، در صورت وجود،
دلتاهای مبدل حرارتی از جمله لوورها،
برج خنک کننده طبیعی،
لوله کشی و شیرآلات
مخازن ذخیره آب و پمپ های انتقال،
تجهیزات الکتریکی،
ابزار دقیق و کنترل،
لوازم جانبی مانند سیستم نظافت، سیستم پوشش نیتروژنی و …
آب گرم از کندانسور توسط پمپ های گردش آب خنک کننده و شبکه لوله کشی زیرزمینی به برج خنک کننده طبیعی انتقال می یابد. پس از خنک شدن در مبدل های حرارتی، آب سرد به کندانسور باز می گردد.

ظرفیت برج خنک کننده خشک غیر مستقیم

غیرمستقیم: آب خنک کننده اغلب از منابع مختلفی در دسترس است، خواه رودخانه نزدیک باشد یا مدار آب خنک کننده موجود با برج های خنک کننده. خود واحد خنک کننده با ساختار عمودی ساده و مدولار بودن بالا جمع و جور است که آن را به راحتی با امکانات جدید یا موجود سازگار می کند. تنها تجهیزات جانبی لوله کشی از منبع آب به واحد خنک کننده است. مصرف برق به درایو پمپ آب کوچک اسب بخار محدود می شود. با استفاده از یک سیستم حلقه بسته، آب را می توان به طور مکرر بازیافت کرد به طوری که فقط به مقدار محدودی نیاز است.

برج خنک کن خشک غیر مستقیم
برج خنک کن خشک غیر مستقیم

مزاياي برج خنك كننده خشك غير مستقيم:

در يك برج خنك كننده خشك غير مستقيم براي خنك سازي از هوا استفاده ميشود و نيازي به سيال سرد كننده نيست و در نتيجه ميزان مصرف آب در مقايسه با سيستم هاي خنك كننده مرطوب بسيار كمتر است. بنابر اين در مناطقي كه با مشكلات كمبود آب مواجه هستند استفاده از اين سيستم ها توصيه مي شود وكاهش مصرف آب برج خنك كننده را به دنبال خواهد داشت.
در كارخانجاتي كه از سيستم خنك سازي خشك استفاده مي كنند بدون توجه به دسترسي منابع آبي ميتوان كارخانه را در هر محلي تاسيس نمود.
قسمتهاي مختلف برج خشك قابل تعويض جز به جز ميباشد لذا انتخاب اجزاي ارزان قيمت باعث كاهش ميزان سرمايه آب گذاري اوليه مي شود و به كمك پيشرفت سريع تكنولوژي در دوره هاي كوتاه ميتوان براي تعويض اجزا اقدام نمود.
از آنجاييكه سيستم هاي خشك از آب بعنوان سيال سرد كننده استفاده نمي كنند پس احتياج به افزودن مقادير زياد مواد شيميايي جهت تصفيه آب ندارند و همينطور به دوره هاي تميزكاري مانند سيستم هاي مرطوب نيز نياز نمي باشد.
سيستم هاي خنك كننده ي خشك باعث آلودگي منابع آبي نمي گردند كه اين آلودگي در سيستم هاي تر شامل آلودگي شيميايي و آلودگي حرارتي منابع آب مي باشد.
برج خنك كننده خشك غير مستقيم اثرات نا مطلوب زيست محيطي مانند تشكيل ابر و بخارات قابل رويت كه ناشي از پديده تبخير در برج هاي خنك كننده مرطوب ميباشد را ندارد.

برای تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

برج خنک کننده جریان مکانیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *